zondag 7 juni 2020

Wandeltraining week 1: De afronding

De komende 12 weken onderneem ik een poging een afstand van 10 km zonder problemen te kunnen lopen. Hier vind je geregeld een verslag van de vorderingen.

De eerste trainingsweek omvat 3 trainingen: 1500m- 2000m - 2500m. Hier het vervolg van de eerste trainingsweek. 

2500 meter 

Op donderdag 4 juni denk ik met mijn derde en laatste trainingsrondje van 2500 meter de eerste trainingsweek af te kunnen sluiten, maar helaas dat mag niet: dit is een verplichte rustdag. Blijkbaar zitten er tussen training 2 en 3 twee rustdagen. Ik begin de starheid van deze app inmiddels behoorlijk irritant te vinden. Voor morgen wordt regen voorspeld, dus had ik liever vandaag mijn derde trainingsrondje gelopen. Bovendien begint zaterdag eigenlijk de tweede trainingsweek. Ik ben benieuwd of ik, zonder rustdag er tussen, zaterdagmorgen wel mag trainen van de app.

Ik kies dus maar voor een eigen rondje en blijk de afstand toch wel goed in te kunnen schatten: ik loop exact 2500 meter door ons dorp in 30 minuten. Eerst door de dorpskern, langs onze bijzondere kerk, door de smalle straatjes met de voormalige vissershuisjes en daarna door het Waterdijkbos, een ruim opgezette wijk met kapitale villa's. Het contrast kan niet groter zijn. 

Langs de woning van de burgemeester
Vrijdag 5 juni loop ik mijn laatste trainingsrondje van deze week. Er is niet veel keus: de app geeft maar één route op: langs de noordelijke buitenrand van Philippine. Hier woont onze burgemeester, die heeft een mooi plekje uitgezocht. Het weer is behoorlijk fris, er staat een koude wind. Gelukkig loop ik het laatste stuk door het buitengebied onderlangs één van de vele oude binnendijken van dit deel van Zeeuws-Vlaanderen. Lekker uit de wind. De app gedraagt zich goed, zelfs na het maken van foto's gaat hij verder op de route. Ik kom uit op 2430 meter in minder dan een half uur.

Resultaten eerste week

De afgelopen week heb ik elke dag gewandeld en in totaal ruim 14 km afgelegd. Daarvan zijn 6 km volgens het trainingsschema gelopen. De kennismaking met de app verliep niet soepel. In de komende blogs wil ik daar minder aandacht aan besteden, tenzij er iets heel opmerkelijks is. De vorderingen en de omgeving zullen dan meer aandacht krijgen.

© Jannie Trouwborst, juni 2020.

Sinds 31 mei 2020: training 6 km, totaal gelopen 14 km.

1 opmerking:

  1. Echt bewondering voor je doorzettingsvermogen met deze app. Ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen